dijous, 23 de juny del 2011

Acta de l'Assemblea Oberta del Clot-Camp de l'Arpa. Dimecres 22 de juny de 2011

Ordre del dia: 
- Marxa popular indignada 
- Torn obert 
- Informació coordinadora de barris i Trobada de barris del diumenge 26 a les 17.00 
- Comissions 
- Breus 
- Reforma Laboral 

1. Marxa popular indignada: Una de les representants ha vingut a explicar l’esdeveniment de la marxa popular que s’inicia el dissabte 25 de juny des de diversos punts de la península per reunir-se a Madrid el 23 de juliol amb la resta de marxes en una gran mobilització. “29 dies, 29 assemblees una en cada poble i ciutat perquè caminar és una forma de compartir, escoltar i de construir futurs, que són molts i diversos, en aquest cas units per una mateixa indignació. Uneix-te a la marxa!”. La marxa surt de Barcelona el 25 de juny de 2011 a les 6.00 del matí de Plaça Catalunya. Per a més informació a http://marchapopularindignada.wordpress.com . La Marxa necessita de la col·laboració de tots pel seu funcionament: fogons, lones, carpes, menjar... Col·laboreu!! 

2. Torn obert: 
En el marc del torn obert s’han aportat diverses idees que queden resumides en els següents apartats. 
Accions: 
- Dijous, 23 de juny de 2011 a les 12.30 concentració a plaça Universitat en contra de les retallades d’Ensenyament. 
- Dijous, 23 de juny de 2011 concentració de 13.30 a 20.30 al Banc de Santander de Passeig de Gràcia. 
- Dimecres, 29 de juny a les 9.00 del matí a les escales de l’àrea general de l’hospital de la Vall d’Hebrón hi ha Assemblea de treballadors de la sanitat. El mateix dia a les 19.00 de la tarda Assemblea d’usuaris i treballadors a Plaça Catalunya. 

En el marc de l’Assemblea s’ha realitzat una recollida de firmes. D’una banda envers la incorporació de teràpies naturals al sistema sanitari i l’altra en contra de les retallades al sistema sanitari. 

Necessitats: 
Cada dimarts a la tarda s’informa de l’Assemblea del Clot-Camp de l’Arpa a través d’un cotxe amb megafonia. Al finalitzar l’Assemblea es decideix que es grava l’anunci de l’Assemblea en una cinta i s’anirà repetint. De totes maneres calen voluntaris per a col·laborar en aquesta difusió. 

Cal disposar d’un espai físic per a la difusió de l’Assemblea i els aspectes que se’n debaten ja que hi ha moltes persones que tenen l’accés a les noves tecnologies més complicat. Es proposa l’espai de l’aparador de la plaça per a fer aquesta funció. 

Propostes: 
Porta un conegut/da i/o amic/ga a l’Assemblea. S’ha proposat que l’Assemblea creixi amb l’ajuda de totes, a partir que les persones participants a aquesta portin persones conegudes i amigues cada dimecres a les 19.00 de la tarda. 
En el marc del torn obert de paraula ha sorgit un debat a l’entorn de la transformació de l’Assemblea Social del Clot Camp de l’Arpa envers a la constitució d’una Associació. Continuem com Assemblea 
Realitzar les Assemblees de barri totes el mateix dia. 
Elaborar un mecanisme d’informació d’enganys i estafes que afecten a les persones. Assenyalar els responsables 
Que torni la cassolada després de les Assemblees. 
Fer extensible el moviment a d’altres persones. Aproximar les informacions de l’Assemblea i poder-les traduir a altres idiomes. 

3. Informació coordinadora de barris (21 de juny) i Trobada de barris (26 de juny): 
S'informa de la segona Assemblea de la Coordinadora d'Assemblees de Barri de Bcn després de 15-M (s'adjunta acta i text explicatiu sobre què és). Propera Cordi de Barris serà 7 de juliol a Gràcia a les 19,30 h. Lloc per confirmar. 

S'informa de la propera Trobada de Barris a Pl Catalunya convocada per Comissió Extensió Acampada Bcn (26 de juny a les 17h.; s'ha quedat a les 15h per acabar de tancar l'ordre del dia. Ja es va enviar la proposta d'ordre del dia. Es pot trobar en el següent enllaç: http://extensiobcn.wordpress.com/

Debat sobre tema de coordinació amb resta d'assemblees: es veu necessària la coordinació però també es veu com a no necessari l'existència de dos espais de coordinació. S'aposta per l'autonomia del barri i el respecte als ritmes, consensos de barri, línies de treball i demés. Es veu bé la coordinació per compartir eines, recursos, formes de treball... i aprendre entre tots els barris. Es portarà a la trobada de barris de diumenge aquesta reflexió. 

4. Comissions: 
Xarxa suport mutu: El diumenge, 10 de juliol s’està preparant una trobada a les 11.30 a Can Miralletes (Indústria amb Conca). Pròximament la comissió informarà de les activitats que s’estan preparant per a aquest dia, entre les quals es contempla una tenda gratis. Per això es necessita la col·laboració dels participants de l’Assemblea del Clot-Camp de l’Arpa perquè aportin productes de tot tipus que vulguin donar (sabates, llibres, roba...). Aquesta comissió es reuneix els dimarts a les 19.00 de la tarda. 

Hort Urbà: Aquesta comissió té prevista una trobada el proper diumenge 26 de juny a les 11.30 a la Plaça del mercat. 

Acció/Activitats: S’ha fet una valoració positiva del dinar de diumenge al parc del Clot. Alhora també es valora molt positivament la participació a la manifestació. En el marc del dinar popular es van realitzar activitats de reflexió d’objectius, a partir d’aquesta activitat la comissió està elaborant un document-recull de les reflexions que es van treballar. Aquesta comissió es reuneix els dijous a les 18.00 a la Plaça de l’Assemblea. 

Comunicació: S’ha creat un espai obert http://clotcampdelarpa.escomo.es/ on qui vulgui es pot subscriure a 4 butlletins per rebre informació de l’Assemblea (notícies de l’Assemblea del Clot-Camp de l’Arpa, informacions importants de l’Assemblea, Xarxa suport mutu i butlletí de notícies de la comissió d’acció). S’ha creat un fòrum obert perquè les persones participants a l’Assemblea aportem idees http://clotcampdelarpa.escomo.es/foro . Aquest fòrum serveix alhora per a la comunicació interna de les comissions de l’Assemblea. De moment s’està fent servir des de la comissió de comunicació. Es proposa la realització d’un taller pràctic per tal de conèixer aquestes eines on-line de comunicació. Es proposa la creació d’un espai de debat on es reflexioni sobre com comuniquem. 

Cinefòrum: En el marc de l’Assemblea d’avui (22/06/11) s’ha iniciat una nova comissió de cine fòrum, que s’han reunit en acabar l’Assemblea. 

5. Breus: 
Es decideix que cada dimecres una hora abans de l’Assemblea (18.00) es tallarà la Meridiana en solidaritat amb les lluites de sanitat. 
Diversos mitjans de comunicació s’han posat en contacte amb l’Assemblea per tal de poder gravar l’Assemblea o bé que algun “portaveu” expliqui qui som i què fem. Hi ha hagut un debat sobre si es volia o no: es decideix per majoria que no hi cap portaveu ni representant de l'assemblea per parlar amb mitjans, que no es gravarà res si alguna persona no vol i que, en tot cas, poden venir perquè les assemblees són obertes. També tenen altres maneres d'informar-se. Si parlem amb mitjans ho fem a títol individual. 

6. Reforma laboral: 
Aquest tema no s’ha parlat a l’Assemblea i ha quedat pendent per a la propera. 

Cassolada: Avui al finalitzar l’Assemblea no hi ha hagut cassolada. 

Ja s'ha constituït un grup de nova gent per preparar i dinamitzar la propera assemblea

------------------------------------------

Documents adjunts: 
1- Acta de la darrera Coordinadora de Barris
2- Text explicatiu sobre la Coordinadora de Barris

1- 
ACTA DE LA ASAMBLEA DE LA "COORDINADORA DE BARRIOS"
Fecha: 21/06/11
Lugar: RAI; C/ Carders, 12
Hora: 20h.
Asistentes: Poble Sec, Clot-Camp de l'Arpa, Poble Nou, Eixample, Gràcia, Gòtic, Raval, Sant Antoni, Casc Antic

ORDEN DEL DÍA:
1. Valoración de las respectivas asambleas de barrio y de las últimas mobilizaciones
2. Redacción de un texto desde la coordinadora de barrios que intente cortocircuitar el falso debate violencia/no-violencia (no discutido)
3. Información y preparación de la "trobada de barris" el próximo domingo en Pl. Catalunya

-Se propone añadir otros puntos al Orden del día:
0. Introducir los mails de todos los barrios en la lista y mejorar la coordinación/comunicación (Clot-Camp de l'Arpa se encarga)
4. Perspectivas de futuro/horizontes del 15-M (propuesto por Sant Antoni y no discutido)

DESARROLLO: (toma acta Sant Antoni y redacta Casc Antic; perdonad las lagunas e incoherencias)

1. 
-Sant Antoni:Mucha gente asistiendo a las asambleas y con muchas ganas, distintas comisiones, los domingos se organizan charlas-debate en la calle??, mesa informativa
-Casc Antic: Unas 150 personas en la asamblea, todos los miércoles a las 20h en el Forat de la Vergonya, 3 comisiones: comunicación, habitatge y actividades, tensión asociaciones/individuos que se van solventando. 15-J: bien porque conseguimos bastante, mal porque se quiso criminalizar a algunxs compañerxs. 19-J: no hacen falta palabras.
-Clot-Camp de l'Arpa: Unas 200 personas, todos los miércoles a las 19h. en la Pl. del Mercado, comisión huerto, grupo de consumo, xarxa de suport mutu, comisión acción-actividades y salud-educación, 10/07 a las 11:30 presentación xarxa suport mutu con cercavila??
-Poble Nou: Miércoles en la Pl. Can Felipa, comisiones: consum, acció, educació, socio-laboral, comunicació...(al principio se hicieron comisiones que ahora no tienen mucho sentido), la "nueva" asamblea asume los criterios y la voluntad política de la "antigua", se preguntan sobre cómo funcionan las asambleas: profundizar en los métodos, consensuar los acuerdos...
-Eixample Esquerra??: Dos asambleas en el Eixample (esq./ dreta), falta formación, han creado comisiones que no has funcionado, campaña durante el verano de denuncia del turismo masivo para no perder fuelle, Acción: cadena humana rodeando la Sagrada Familia
-Gràcia: Típicas comisiones??, en la última asamblea se usó la misma dinámica asamblearia que en el Poble Sec y funcionó bien; se dividió la asamblea en pequeños grupos para reflexionar sobre dos preguntas: qui som? on anem?, valoración positiva de la coordinadora de barris, creen que debe continuar, proponen una web unitaria de todos los barrios, se necesitarian personas que se impliquen para actualizar el blog y usar las herramientas existentes
-Gòtic: Miércoles a las 20:30h en Pl. de la Mercè, comisiones típicas??, blog, twitter, e-mail
-Raval: Comisiones y nueva energía, tienen el PERI de la Filmoteca, coordinación a nivel de distrito, 1/07 investidura del alcalde de BCN; proponen una cacerolada y acciones durante el día

3.
-Se plantea llevar las propuestas a los barrios (qué queremos, cómo, cuándo...), Pl. Catalunya como lugar de encuentro, extensión ha mandado el orden del día a todos los barrios (en concreto, el punto 2 es: Antecedents i presentació de la Coordinadora de barris que funciona des d'abans del 15-M)
-El comité de lluita de l'assemblea del Poble Sec comparte sus reflexiones acerca de la coordinadora de barrios: potencial de los encuentros, espacios de afinidad, los barrios quieren marcar los ritmos y que sean espacios de decisión, buscar nuevas formas de organización que se adapten a las nuevas circunstancias del movimiento (masificación, gente nueva...), mantenimiento de la autonomía de cada barrio a pesar de la coordinación, la coordinadora como un espacio de intercambio y no de toma de decisiones
-Propuestas que han salido en el debate generado a raiz de la reflexión del Poble Sec:
-buscar mecanismos de transparencia, anti-burocráticos y que faciliten la horizontalidad de las comunicaciones
-la coordinadora como espacio de propuestas, estrategia conjunta y apoyo mutuo, respetando la autonomía de los barrios
-se discute acerca de encontrarnos una vez al mes
-hay cierta esquizofrenia entre extensión y la coordinadora; la coordinadora debería formar parte de extensión para poder coordinarse a un nivel mayor pero manteniendo la autonomía
-no volver a lo que ya nos había pasado con la Asamblea de Barcelona, en la que las asambleas de barrio hacíamos de correa de transmisión de una especie de comité central (modelo estalinista) que marcaba los tempos y no dejaba tiempo para hacer trabajo de barrio
-más calma con las convocatorias, más tiempo a los barrios
-huir del sistema rígido que se reproduce en la Pl. Catalunya...
PRÓXIMO ENCUENTRO DE LA "COORDINADORA": -JUEVES 7 DE JULIO A LAS 19:30 H. EN GRÀCIA (lugar por confirmar) 

2- Breus pinzellades sobre la història de la Coordinadora de Barris
·Aquest espai de coordinació va ser el mecanisme creat fa temps per articular i teixir solidaritats i suports entre unes quantes assemblees de barri que es van formar a l'entorn de la vaga del 29 de setembre del 2010 i que, actualment, són més o menys actives dins del 'moviment del 15-M' (i que han crescut amb l'arribada de gent que ha contactat a través de l'acampada de la Plaça de Catalunya). 
·Inicialment, aquesta coordinació es va crear en el sí de l'Assemblea de Barcelona (AdB) perquè alguns barris en van formar part o s'hi van relacionar en algun moment. Aquesta relació va provocar més d'un conflicte així que, amb el pas del temps, vam decidir deslligar-nos de l'AdB: cada barri tenia els seus motius per voler deslligar-s'hi o un pensament diferent respecte mantenir una menor, major o cap relació amb l’AdB. La crítica majoritària, entre d’altres, es va fonamentar en la necessitat que es respectessin els ritmes que cada barri volia seguir i evitar així una certa voluntat homogeneïtzadora pel que fa a les lluites que calia impulsar (al menys des del Clot-Camp de l’Arpa es va veure així). La coordinadora va continuar i continua existint com un espai que agrupa assemblees autònomes no vinculades a cap estructura ni organització. 
·Amb l'ocupació de la Plaça Catalunya, les assemblees de barri que formàvem part d'aquesta coordinadora vam pensar en crear un espai dedicat als barris a la mateixa plaça (l'espai on ha estat la comissió d'extensió). Vam decidir aportar informació sobre les nostres respectives assemblees i la gent va començar a preguntar i interessar-se. A partir d'aquí, la història és coneguda: naixement d'un munt d'assemblees de barri noves, creixement de les ja existents, etc, etc. 
·La creació de les ‘trobades de barri’ va provocar un nou dilema a les assemblees que formàvem part de la Coordinadora de Barris perquè el funcionament de dos espais en paral·lel amb les mateixes pretensions podia representar un perill a diferents nivells (solapament, duplicitat, assemblees que formen part d’un espai i no d’un altre...). 
·Des de l’ocupació de la Plaça Catalunya han existit dues assemblees de la coordinadora de barris: 
-7 de juny de 2011: alguns membres de les assemblees assistents vam intercanviar opinions i preocupacions sobre tot el procés que estàvem vivint i sobre com havien funcionat les respectives assemblees després del ‘boom’ de Plaça Catalunya; respecte el futur de la coordinadora, es va acordar mantenir-la informant a les noves assemblees sobre la seva existència i, després de l’estiu, valorar si val la pena conservar-la. Amb aquesta intenció, es va enviar un mail convidant a les noves assemblees a la següent coordinadora, on s’adjuntava una breu explicació sobre la mateixa (aquest mail va ser enviat una mica tard). 
-21 de juny de 2011: vau assistir alguns dels barris convidats de nou i, un cop introduïts a la llista de correu, tots vau rebre l’acta. La propera coordinadora es va fixar pel 7 de juliol, a Gràcia (falta confirmar lloc). 
·Entenem que ha de ser entre totes les assemblees (noves i velles, per dir-ho d’alguna manera) que hem de pensar i decidir com ens volem coordinar a partir d’ara.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada